Usein kysyttyä

Kysymys: Ostin omatoimikartan nettikaupasta, mutta se ei tullut. Mitä teen?
Vastaus: Tarkista ensin roskapostikansio. Lähetä viesti osoitteeseen ksiltarastit21@gmail.com.

K: Tein tilauksen nettikaupasta, mutta sen jälkeen ei kuulunut mitään. Missä mättää?
V: Annoitko varmasti oikean sähköpostiosoitteen? Jos tilausvahvistus ei ole roskaposteissakaan, ilmoita asiasta osoitteeseen: ksiltarastit21@gmail.com

K: Mistä saan kausikortin?
V: Kouvolan Suunnistajien nettikaupasta: Linkki kauppaan.

K: Minulla on kausikortti, miksi minun pitää vielä maksaa omatoimikartasta?
V: Sinun ei tarvitse maksaa kartasta kun sinulla on kausikortti. Kun ole maksanut kausikortin, saat koodin jolla saat ostettua omatoimikartan hintaan 0 €.

K: Onko pakko ilmoittautua nettikaupassa, jos on jo maksanut kausikortin? Enkö voi vain hakea kartan tai lainata sitä kaverilta ja mennä metsään?
V: On pakko ilmoittautua nettikaupan kautta! Jos haet kartan etkä ilmoittautu nettikaupan kautta, emme tiedä, että olet suunnistanut. Tarvitsemme tiedon osallistujien määrästä.

K: Onko pakko ostaa kartta nettikaupassa jos ei saa sitä tulostettua?
V: Omatoimiaikana suosittelemme tätä. Näin saamme tiedot suoritusten määrästä yms. Helpotat ja nopeutat toimintaa kun ostat suoritat maksun nettikaupassa. Jos tulostaminen ei onnistu, nouda kartta paikan päältä, mutta muista kertoa, että olet maksanut jo.

K: Onko pakko ostaa kausikortti nettikaupasta jos ei osaa käyttää nettikauppaa?
V: Suosittelemme nettikauppaa. Jos sinulla ei ole mahdollista käyttää sitä, pyydä kausikortin lasku osoitteesta: ksiltarastit21@gmail.com

K: Mitä ne koodit on ja mistä niitä saa?
V: Koodeilla tietty asiakasryhmä saa kartan veloituksetta nettikaupasta. Koodin saa kun on ostanut ja maksanut kausikortin. Firmalaskutettavat löytävät omat koodinsa täältä. Muiden asiakkaiden koodit löytyvät ohjeista täältä.

K: Olen valmennusryhmäläinen, junnu, tms. Miksi en vain voi ottaa karttaa ja suunnistaa?
V: Tarvitsemme tiedon osallistujamääristä useista eri syistä. Jokainen suunistussuoritus on siis tärkeä kirjata.

K: Sain A-radan kartan vaikka tilasin B:n. Miten vaihdan kartan?
V: Pyydä oikea kartta osoitteesta: ksiltarastit21@gmail.com.

K: Onko tämä tällaista koko kauden?
V: Kun määräykset sen sallivat, siirrytään normaaliin toimintaan. Kausikorttimyynti yms. jää kuitenkin nettikauppaan.

K: Mistä saan kausikortin (siis oikean kortin?)
V: Vain kymppikortteja on laminoitu oikeiksi korteiksi. Omatoimiaikana sitä pitää rei’ittää itse, että muistaa ostaa uuden kortin kun edellinen loppuu. Normaalina aikana järjestäjä rei’ittää sitä. Muita kortteja ei ole enää käytössä. Tieto niistä on tallessa sähköisesti.

K: Saako täältä laskun, jolla maksan kausikortin? [kysyjä parkkipaikalla]
V: Ei saa. Osta kausikortti nettikaupasta. Tai jos ei ole mahdollista, pyydä lasku sähköpostilla osoitteesta ksiltarastit21@gmail.com.

K: Eläkeläinen pääsee ilmaiseksi?
V: Ei pääse. Yli 75-vuotiaat suunnistavat ilmaiseksi, mutta sitä nuoremmat eläkeläiset maksavat normaalisti.

K: Paljonko maksaa kausikortti yli 75 vuotiaalle seuran jäsenelle?
V: Ei mitään. Osta kartta käyttäen koodia. Tarkemmat ohjeet täällä.

K: Minulla ei ole tietokonetta enkä aio sellaista hankkia. Lopetanko suunnistamisen?
V: Normaalin toiminnan aikana ilmoittaudut ja ostat kartan tapahtumapaikalla. Korona-aikana ja omatoimisuunnistuksen aikana, elämä ilman tietokonetta ja sähköpostia on valitettavasti hankalaa. Rahalla saa – lentokoneella pääsee ja tietokoneella ilmoittaudutaan; näin se vaan menee.